264093224 5404880422877647 2491297989010553161 n

איזה חומר עדיף כשמבצעים מילוי שפתיים?

נשים מכל הגילאים יכולות למצוא עצמן מתוסכלות מנראות השפתיים שלהן. צעירות שהשפתיים שלהן דקות מידי עלולות להרגיש שהדבר פוגע בנשיות שלהן ולחשוק בשפתיים בשרניות יותר, ואילו מבוגרות שהזמן נתן את אותותיו על פניהן מרגישות שהרקמה השומנית שהתדלדלה לקחה מן הקסם שלהן יחד איתה.

מבנה השפתיים שונה ממבנה חלקי הפנים האחרים כמו האף, הסנטר והמצח. לכן, החומרים בהם ניתן להשתמש עבור מילוי שפתיים אינם זהים לחומרים בהם משתמשים למילוי קמטים ביתר הפנים כיוון שמדובר על רקמות מסוג אחר.

שלושת סוגי החומרים המתאימים למילוי שפתיים:

  1. שומן עצמי

שומן עצמי הוא חומר טבעי כיוון שהגוף שלנו מייצר אותו עבור עצמו. הזרקה של שומן עצמי מצריכה שאיבה שלו ממקרו אחר, כך שהפעולה הכירורגית בעת הניתוח רחבה יותר. נוסף על כך, הספיגה של השומן העצמי אינה סדירה ויכולה לגרום לא-סימטריה בתוצאה הסופית. הליך כזה מאופיין גם בתופעת לוואי מרכזית של נפיחות הן בשפתיים והן באזור ממנו נלקח השומן. לאור סיבות אלו, זוהי שיטה שאינה מועדפת על ידי מרבית הרופאים.

  • סיליקון

הסיליקון הוא חומר קבוע שרק בשנת 2000 אושר לשימושים רפואיים והוא החומר הקבוע היחיד שמאושר להזרקה בארץ על ידי משרד הבריאות.

  • חומצה היאלורונית

ריכוזים שונים של חומצה היאלורונית (חומר זמני) הם אפשרות המיטיבה עם הגוף עבור מילוי שפתיים. הסיבות לכך נוגעות להרכב החומר והפשטות בטיפול עימו:

  • החומצה נמצאת באופן טבעי בעור שלנו כך שהחומר אינו זר לגוף וככל הנראה יגרור תופעות לוואי פחות משמעותיות מחומרים אחרים.
  • כאשר מילוי מתבצע עם חומצה היאלורונית בצורה נכונה ומדויקת, התוצאה הסופית נראית טבעית וסימטרית.
  • כמו כן, שיטה זו נחשבת לשיטה הכי פחות פולשנית וידידותית למטופלים.