אודות הטיפול

מדובר בטיפול "אוטולוגי", שבו לוקחים רקמה או תאים של אדם ולאחר שינוי מחזירים את התאים לאותו אדם.

הרעיון הינו לפתור בעיות רפואיות על ידי חידוש או החלפה של תאים, רקמות או איברים בגוף, בעזרת תאי המטופל עצמו. הגישה היום אומרת שסיכוי להצלחת טיפול מסוג זה של חידוש רקמות או תאים עצמיים מאשר החדרה מתורם או על ידי גידול במעבדה גדול יותר.
השימוש העיקרי כיום במוצרי ריגנרה ברפואה האסתטית לטיפול באלופציה אנדרוגינית- התקרחות גברית ושיער דליל אצל נשים- צלקות ולהתחדשות העור (Skin rejuvenation).

ריגנרה חברה ספרדית פיתחה את המוצר ריגנרה HBW שבו גם משתמשים גם ניתוחי שיניים בטיפול בפצעים קשיי ריפוי ושחזורים בניתוחים כירורגים פלסטיים. בשיטת במיקרו- שתלים של תאי מקדימים המתקנים רקמות ומחדשים אותן.
הטכנולוגיה החלה את דרכה בשנת 2013, בעלת אישור משרד הבריאות האמריקאי האירופאי וגם הישראלי FDA, CE ואישור אמ”ר.

מי מתאים לטיפול?

גם גברים וגם נשים הסובלים מנשירת שיער והתקרחות מתאימים לטיפול. חשוב להבין שטיפול ריגנרה עוזר רק באזור בו קיים שיער אך הוא דליל במידה מסוימת. באזור של התקרחות מוחלטת שבו אין שיער כלל והעור חלק, הטיפול לא יעזור. מידת הדלילות המתאימה לטיפול – קלה עד בינונית.
במקרים של דלילות קשה ההתייחסות היא שווה להתקרחות מלאה, וגם במצב זה המטופל לא ירוויח מהטיפול. אם כבר קיימת התקרחות מלאה באזורים מסוימים או דלילות קשה, יש מקום לביצוע טיפול ריגנרה לצורך שימור המצב הקיים תוך ידיעה שלא יחול שיפור בצפיפות השיער ולא יצמח שיער חדש.

כיצד הטיפול עובד

שלב 1 – תאי העור נלקחים מאזור העורף, אזור עם אספקת דם טובה מאוד. במקום בו יש אספקת דם עשיר יש גם כלי דם רבים. סביב כלי הדם בתוך העור נמצאים תאים מיוחדים שנקראים "תאי אב", Progenitor cells. תאים אלה הם בעלי יכולת שחזור, תיקון ורגנרציה, כלומר, יצירה מחדש.

שלב 2 – זקיקי השיער הללו מוכנסים אל תוך קפסולת ריגנרה, המוכנסת למכשיר צטריפוגה. המכשיר טוחן את זקיקי השיער לאלפי מיקרו שתלים שגודלם הוא כ-50 מיקרון. השתלים הללו מוזרקים בחזרה לקרקפת לאזור מדולל השיער.

שלב 3 – הקרקפת העליונה היא האזור העיקרי הסובל מהתקרחות, כיוון שזה אזור עם אספקת דם מופחתת. הסביות לאספקת הדם המופחתת מגוונות, הסיבה העיקרית היא הורמונלית. הקרקפת העליונה נתונה יותר להשפעת הורמון
ה-DHT, דיהידרו-טסטוסטרון. הורמון זה גורם לניוון השיער.

לאחר הטיפול

בטיפול נגד התקרחות בשיטת ריגנרה, כמעט ואין איסורים. הטיפול אינו אפשרי לבעלי דלקת אקטיבית בקרקפת. ועל המטופל להימנע מללכת לים או לבריכה כשבוע לאחר הטיפול ולהימנע מצביעת השיער לשלושה שבועות. אין תופעות לוואי מיוחדות או אלרגיות כתוצאה מהטיפול.

תופעות לוואי

מבחינת תופעות לוואי ותקופת החלמה – אין תקופת החלמה שכן לא מדובר בניתוח.

במה טיפול ריגנרה שונה מ-PRP פלזמה עשירה בטסיות?

טיפול PRP לשיער מבוסס על תאי דם, טסיות. תאים אלה לא נשארים זמן רב בתוך עור הקרקפת. כלומר, בטיפול PRP לא מדובר על השתלה של תאים, אלא על הזרקה של תאים שמשחררים חלבונים הנקראים – פקטורי גדילה.
פקטורי הגדילה עוזרים לשיער להתעבות ולצמוח. לאחר כשבוע תאי הדם שהוזרקו בטיפול PRP נעלמים מהקרקפת ונשאר רק האפקט של פקטורי הגדילה ששוחררו ע"י תאים אלה.
לעומת זאת, ריגנרה היא השתלה של תאי עור מאזור אחד של עור לאזור אחר. כיוון שמדובר בהעברת תאי עור לתוך עור, תאי העור המועברים נקלטים באזור הקרקפת העליונה ונשארים שם זמן רב, כנראה שנים רבות. זו הסיבה שטיפול ריגנרה יעיל והשפעתו המיטיבה עם השיער נמשכת כשנתיים.

שיטות טיפול  PRP רגינה
סוג תאים תאי דם,טסיות תאי עור
סוג טיפול הזרקת תאים השתלת תאים
זמן נשאר בתוך הקרקפת שבוע מספר שנים
משך התוצאה חי שנה /שנה שנתיים שלוש
מספר טיפולים סידרה 3/4 טיפולים טיפול אחד בלבד

אקדח מזוטרפיה

במרפאות מוסקונה עושים שימוש באקדח מזוטרפיה המתקדם ביותר, ייעודי מאפשר רמת דיוק מקסימלית ע"י הגדרה מראש של עומק החדירה הרצוי, בדר"כ 3 מ"מ להחדיר את תאי הגזע והענקת שווין שבכל דקירה עומק זהה בצורה יעילה, מהירה  ללא כאבים בביטחון מלא.

לצפיה בסרטון של אמיר שלח - הכדורגלן האגדי מבצע טיפול רג'ינרה

לצפייה בסרטון של טיפול מזוטרפיה

גלריית תמונות – Regenera טיפול בנשירת שיער

שאלות ותשובות

  • כן, ניתן לבצע לאחר כחצי שנה

  • נשים בדר"כ משירות שיער מסיבות הורמונליות לכן בדר"כ מספיק טיפול אחד . אצל גברים זה יותר גנטי לכן ההמלצה לחזור על הטיפול לאחר שנתיים שלוש במידה והשיער חוזר לנשור , יש גברים שמחזיק יותר שנים.

  • אין בעיה לבצע ואפילו מומלץ לבצע לפני לידה. רק אסור בזמן הריון ובזמן הנקה.

  • כן, לאחר כחודש ימים