מה הם נימים?

הנימים הם כלי דם קטנים, הקטנים ביותר בגוף בעלי קוטר של כ-7 מיקרומטר ומשמשים את הגוף להעברת דם בין העורקים לבין הורידים. כאשר נוצר עומס על הנימים הם נוטים להתרחב ולגדול, ולאור מיקומם בשכבת העור העליונה ניתן להבחין בהם בגוון אדום או בגוון כחול. רוב הנימים הבולטים מופיעים כפסים על פני העור, דומים לקורי עכביש (SPIDER VEIN), או בצורה ספורדית במקומות שונים על פני העור.

ברוב המוחלט של המקרים תופעת הנימים הבולטים אינה מהווה סיכון בריאותי, אך התופעה מהווה הפרעה אסתטית במיוחד סביב האף, על המצח, בלחיים, בכפות הרגליים ועוד. לפיכך אנחנו ממליצים לטפל בנימים בולטים על מנת למנוע הפרעות אסתטיות בהווה ובעתיד.

 

מה הם ורידים?

לקריאה בהרחבה על שלבי ההפתחות הורידים כתבה של הבלוג

ורידים בולטים אינם רק בעיה אסתטית, משום שאם הם אינם מטופלים בזמן, הם עלולים לגרום לכאבים, לבצקות, לדלקות, ובמקרים חריגים גם לדימומים ולפצעים. ורידים בולטים מכונים בעגה הרפואית "אי ספיקה ורידית", כיוון שהם נגרמים כתוצאה מהיעדר תפקוד תקין של המסתמים במערכת הדם הוורידית. כך, במקום שהוורידים יזרימו דם רק לכיוון הלב כפי שקורה במצב תקין – הדם זורם גם לכיוון ההפוך, כלומר לכיוון הפלג הגוף התחתון וגורם לנפיחות והתבלטות הוורידים. זוהי הסיבה בגללה ורידים בולטים ברגליים, בעיקר בזמן עמידה. הדם מצטבר בתוך הוורידים, וגורם להם להתרחב עוד ועוד, עד שהם מתנפחים ומתגלים לעין מבעד לעור.

מומלץ לטפל בוורידים כאשר נהיים בולטים בשלב הראשוני, ככל שיחלוף יותר זמן, יהיה צורך לנקוט בטיפול יותר פולשני.

אזורי טיפול

  • העלמת נימים מהרגליים.
  • העלמת ורידים מהרגליים.
  • טיפול בנימים בידיים.
  • העלמת נימים בפנים.
  • העלמת נימים בגב.
  • העלמת נימים בחזה.
  • העלמת נימים באף.

מדוע תופעת הנימים והדליות ברגליים מתרחשת?

הורידים והנימים הופכים להיות בולטים בשל פגיעה במסתמים שלהם. תפקיד המסתמים הוא לוודא שהדם זורם רק לכיוון אחד, לעבר הלב, ולא לעבר הרגליים. ככל שהמסתמים אינם מתפקדים כראוי, דם יחזור לעבר הרגליים (במיוחד כשעומדים). הדם, אשר מצטבר בורידים גורם להם להתרחב, להתנפח ולבלוט דרך העור כתוצאה מחוסר תפקוד של המסתמים – תופעה אשר גורמת להם להיות נפוחים יותר ובולטים יותר.

מדוע נשים סובלות יותר מנימים וורידים ברגלים?

אצל נשים יותר נפוץ מאשר גברים בשל המבנה הגנטי שלהן. הריון, תרופות, עמידה ממושכת ופציעות ברגליים "תורמים" לתופעה ועלולים להחמיר את תופעת הורידים הבולטים.כמעט פי 4 יותר נפוץ אצל נשים מאשר גברים.

מה הבעיות שפותר מכשיר הלייזר החדיש שלנו?

ורידים בולטים ברגליים ונימים בולטים על גבי העור,  המופיעים בעיקר באזור הפנים והאף.

 

 

שיטות טיפול בהעלמת נימים וורידים

  • הטרשה ורידית (סקלרותרפיה) – הזרקת קצף. יש לבדוק שאין אלרגיה לתמיסה המלחית וצריך לבצע תיאום ציפיות.
  • טיפול בלייזר – נחשב הטיפול היעיל והמתקדם ביותר, בשיטה זאת, מבוצע הטיפול על ידי התמקדות הלייזר, קרן אור על שורש הנימים, כאשר הוא נצרב ומומס ולאחר הטיפול מסתלק באופן טבעי מהגוף.
  • ניתוח להסרת ורידים – מבוצע בהרדמה כללית או מקומית בבית חולים. פחות מתאים לחולי סכרת, מעשנים, נוטלי אספירין וחולים במחלות לב- ריאה. מתבצע בהרדמה מלאה, אם מדובר בוורידים גדולים מבצעים חתכים ברגל ושולפים את הורידים החולים והנפוחים. מדובר באקט פולשני, אשר לאחריו עלולות להישאר צלקות.
  • טיפול בגלי רדיו – הטיפול מתבצע בהרדמה מקומית שבמהלכו מחדירים לרגל צנתר דק שדרכו עוברים גלי הרדיו שפולטים חום ומכווצים את עובי הוריד.

 

 

הסרת נימים בלייזר לא פולשני

הסרת נימים באזור הפנים ובאזור הרגליים באמצעות טיפול בטכנולוגיית לייזר מתקדמת, מעלימה את הנימים לצמיתות. את  חלקם כבר במהלך הטיפול הראשון. חשוב לצי,ין כי נימים המטופלים בלייזר לא חוזרים. הסרת הנימים הוא הליך טיפול לא פולשני, מהיר יחסית, ואין צורך באשפוז במהלך הטיפול. בתום הטיפול, המטופל ממשיך בשגרת יומו כרגיל. במקרים לא רבים נדרש להגיע למרפאה לפני הטיפול למריחה של משחת אלחוש על מנת להפחית ככל הניתן את הרגשת אי הנוחות ולהקל על חווית המטופל.

יתרונות הסרת נימים בלייזר

  • אחוזי הצלחה גבוהים מאוד בטיפול הסרת נימים.
  • נימים שהוסרו לרוב לא יחזרו.
  • את תוצאותיו של הטיפול ניתן לראות כבר לאחר הטיפול הראשון, עד להסרת הנימים לחלוטין לאחר 2-3 טיפולים.
  • טכנולוגיית הלייזר מאושרת על ידי ה FDA, CE ומשרד הבריאות הישראלי.
  • הטיפול לא משאיר צלקות ולא מחייב בהרדמה (ניתן לבצע אלחוש מקומי).
  • חזרה מיידית לשגרה בתום הטיפול.
  • טכנולוגיה משוכללת, שפותחה במיוחד לטיפול זה ובהתאמה אישית לכל מטופל.

 

 

לאחר טיפול הסרת נימים בלייזר

מיד לאחר הטיפול תיתכן אדמומיות ונפיחות טבעית של העור באזור בו טופלו הנימים (הם נעלמות לחלוטין לאחר מספר שעות, במקרים נדירים תופעות אלו נמשכות עד 24 שעות לאחר הטיפול).

לאחר הטיפול, עשוי העור להיות רגיש במיוחד ולהתקלף מעט ולעיתים להתכסות בקרום קל ודק.

במקרים נדירים מאוד, תיתכן מעין חבורה קטנה או שלפוחית דלקתית אשר מתמוססת במהירות באופן טבעי.

במהלך השבועיים לאחר ההליך, יש להימנע מחשיפה מוגברת לקרינה אולטרה סגולה על העור (לא להשתזף בים או לבקר במכוני שיזוף), יש להימנע מללכת לסאונה, בריכות ציבוריות ולהימנע אף מאמץ גופני קשה.

שאלות ותשובות

  • כמו בכל טיפול, נדרשת מיומנות גבוהה כדי להגיע לתוצאות מיטביות.

    ככל שהטיפול מתבצע על ידי רופא מנוסה ומיומן יותר – כך החשש לסיכונים הכרוכים בטיפול פוחת בצורה משמעותית.

    במרפאות מוסקונה , מתבצע הטיפול תוך שימוש בציוד רפואי מתקדם, וכן בחומרים רפואיים באיכות הגבוהה ביותר, המאושרים על ידי משרד הבריאות. חשוב לעבור את הטיפול במרפאה ותיקה, בעלת שם וניסיון שתוכל להקנות את התוצאות הטובות ביותר. 

    לקוחות מועדון החברים שלנו יוכלו ליהנות מטיפול העלמת ורידים בהנחות מיוחדות.

  • כן. גם גברים יכולים לבצע טיפולי העלמת נימים ברגליים. אמנם תופעת נימים ברגליים פחות נפוצה בקרב גברים, אך ידוע כי כ-17% מהגברים סובלים ממנה. יש לשים לב כי במקרים מסוימים הבעיה היא באחד מהורידים המרכזיים אשר גורמים לורידים ונימים אחרים להיות בולטים יותר. לכן, יש לבצע טיפול בווריד ראשי טרם טיפול בורידים ובנימים האחרים.

  • כן. ורידים ונימים בולטים מהווים לעיתים רבות בעיה בריאותית ולא רק פגם אסתטי, שכן מדובר באי ספיקה של הורידים, מה שעלול לגרום לכאבים, בצקות ועוד. לכן בהחלט רצוי לטפל בבעיה בטרם מתחילות בעיות רפואיות.

  • הסרת נימים בלייזר הוא טיפול קל המבוצע במסגרת סדרת טיפולים ומבוצע לפי פרוטוקול טיפולים מוגדר בפיקוח רפואי. הטיפול מתבצע ללא הרדמה ולא נדרשת הכנה מיוחדת לטיפול מלבד להימנע מחשיפה לשמש ושיזוף. את תוצאות הטיפול ניתן לראות כבר בטיפול הראשון!

  • חשיפה לשמש אינה מומלצת בעת טיפול העלמת נימים (סקלרותרפיה) שכן היא עלולה לגרום לכתמים ופיגמנטציה בעור. לפיכך, למי שאוהב או צריך להיחשף לשמש, הזמן הטוב ביותר עבורו לעבור את הטיפול יהיה בתקופות לא חמות- בחורף או בסתיו. למי שלא נוהג להיחשף לשמש הטיפול הוא ללא מגבלה של תזמון.

  • הנימים שהוסרו בטיפול לא ישובו עוד, אולם יתכן כי יצוצו נימים חדשים לרוב במקומות אחרים (ישנן מקרים שהנימים חוזרים במקום סמוך).הוריד "החולה" מתפרק ונעלם. לאחר טיפול העלמת הוורידים, תופסים וורידים בריאים את מקומם של הוורידים החולים, והדם זורם בהם באופן תקין.

  • נימים בולטים מתפשטים ברגליים ומי שסובל מהם עתיד לגלות נימים קטנים חדשים שצצים ככל שהשנים חולפות, נימים שבעתיד עלולים להחמיר ולהפוך לבעיה אסתטית ובריאותית של ממש, לצד כאבים פיזיים ברגליים. ההמלצה היא לטפל בתופעה בהקדם האפשרי.

  • טיפול בנימים וורידים בולטים הינו יסודי ומקיף. מתחילים את הטיפול בנימים הבולטים מאוד ומשם עוברים לאלה שבולטים פחות. ישנם מקרים בהם ימליץ הרופא על סדרה של מספר טיפולים. עם זאת, לעיתים, במקרים חמורים יש צורך לטפל בווריד אשר לא נראה לעין ועמוק יותר, זאת בהתאם להמלצה והנחיית הרופא.

  • לעיתים עלולה להישאר פיגמנטציה באזור הוורידים שטופלו. סיבוך זה מתרחש לעיתים נדירות מאוד, ויראה כבר אחרי הטיפול הראשון, בזמן זה ניתן לעצור את הטיפולים, או לחלופין למרוח משחות רפואיות במרשם. נדרש לקחת זאת בחשבון לפני ביצוע הטיפול, למרות שמקרים אלו חריגים במיוחד.

  • מספר הטיפולים משתנה מאדם לאדם, שכן התגובה לטיפול היא ספציפית לכל מטופל. באופן כללי, מניסיוננו, ניתן לומר כי סדרת טיפולים מורכבת מ-5 טיפולים על מנת להגיע להצלחה. כל הליך מבוצע במרווחי זמן של 3-4 שבועות עד להשלמה מלאה של הטיפול, ולשביעות רצון המטופל כמובן.

  • לצערינו הרב, נשים בהיריון ומניקות אינן מתאימות לטיפול.

  • התוויות נגד מוחלטות הן מחלות אונקולוגיות והחמרתם של מחלות עור באזור ההסרה (כולל זיהום כגון הרפס וכדומה).

    בנוסף, התוויות נגד אשר לא מומלץ לבצע טיפול בלייזר הן סוכרת, הריון, הנקה, מחלות דם ונוכחות של פיגמנטים זרים באזור המטופל.

  • בדרך כלל ניתן לראות את תחילת התוצאה ביום ה -14 לאחר הטיפול בלייזר. אך יחד עם זאת, יש לזכור כי התוצאה של כל טיפול אסתטי היא אינדיבידואלית ולא ניתן לחזות אותה במדויק. אותם הנימים שהוסרו מתמוססים לחלוטין.  יש לזכור כי הליך הסרת הנימים הבולטים עדיין אינו עוצר את תהליך ההזדקנות או מונע היווצרות נימים בולטים חדשים.

העלמת נימים וורידים בפנים וברגליים