נקודות חן ונגעי עור מתחלקים לשני חלקים לפיהם נקבעים גם גישות הטיפול

נגעים שפירים: אלו נגעים שאינם מסכנים את בריאותנו ובדרך כלל הבקשה להסירם היא אסתטית הטיפול המומלץ היה הסרה בלייזר מאחר ותוצאות הטיפול הם הטובות ביותר ללא סימן או צלקת.

נגע שפיר
נגע שפיר

נגעים ממאירים: אלו נגעים שיש חשש להיותם סרטניים, כאשר מופיעים סימנים מחשידים כגון נקודת חן: מגרדת, מדממת, אי סימטרית, גוון לא אחיד, גדלה לפתע או מעל 6 מילימטרים
במצבים הללו פועלים בשני דרכים האחת היא בדיקה דרמוסקופית המתבצעת ע"י מכשיר אופטי ייעודי המאפשר לנו לזהות מקרוב מבנים תוך עוריים ונגעים סרטניים והשנייה בדיקת
ביופסיה שמתבצעת בשיטה כירורגית אשר מאפשרת לנו לקחת חלק מהנגע ולזהות את הנגע כנגע שפיר או ממאיר.

נגע ממיר

שיטות להסרה

ישנן מספר שיטות להסרת נקודות חן ונגעי עור וכל שיטה מומלצת לפי שיטת האבחון של נקודת חן במידה והנקודה שפירה (תקינה מבחינה בריאותית) ורצון המטופל להסירה
מבחינה אסתטית מומלץ הסרה בצריבה במידה ונקודת החן חשודה ויש לה חשש לממאירות מומלץ לקחת ביופסיה (דגימה לאבחון) ע"י כריתה/ גילוח על מנת לאבחן אותה.

הסרת נקודות חן ונגעי עור בכריתה/ גילוח

מתאים לנקודות חן ונגעי עור שיש חשש לממאירות וישנם סימנים מחשידים כגון: גדילה מהירה, שינוי צבע וצורה, מדממת, מגרדת, אי סימטרית, לא בגוון אחיד וגדולה משישה מילימטר. במקרים אלו משתמשים בשיטה זאת על מנת לשלוח את נקודת החן או נגע העור לביופסיה/ בדיקה על מנת לשלול חשד לממאירות (נגע סרטני).
היתרונות הינן שהנגע מוסר בשלמות ויש אפשרות גם לבדיקה היסטולוגית של הנגע שהורד. מומלץ לבצע אצל פלסטקאי היות בידיים לא מיומנויות   החתך הניתוחי יכול להיות מעל פי שניים מקוטר הנגע, בנוסף תלוי  בעומק  החתך .לאחר  הטיפול יש לשמור את המקום נקי וסטרילי  מפני זיהום

אחרי                                  לפני

הסרה בגלי רדיו או במחט חשמלית

שימוש בגלי רדיו להסרת שומות למטרה אסתטית ללא סכין וללא תפרים הינה טכנולוגיה ותיקה ויעילה מאוד הקיימת מעל 30 שנים. היא מתאימה רק לשומות שפירות בולטות.
בעשור האחרון התפתחה טכנולוגיה חדשה (דרמוסקופיה), המאפשרת אבחון טוב יותר של נגעים בעור ועוזרת לזיהוי שומות שפירות בוודאות מלאה.
הטכנולוגיה הוותיקה, הסרה בגלי רדיו, מאפשרת הסרת שומות בולטות למטרה אסתטית בצורה יעילה מאוד והדרמוסקופיה מאפשרת אבחון שומות טוב יותר, לפני הסרתן בגלי הרדיו הטיפול מתאים לנגעים שפירים (תקינים מבחינה בריאותית.

כך שבבואכם להחליט על הטיפול להסרת נקודות חן ונגעי עור עלכם לבדוק בראש ובראשונה איזה אופציות יש לכם לטיפול, מה הסיבות לטיפול (רפואיים או אסתטיים) ומהם האפשרויות העומדות בפניכם (אם הנגע שפיר או ממאיר) ולפי זה יקבע שיטת הטיפול המומלצת עבורכם.

 

אחרי                           לפני