מהו הבוטולינום טוקסין?

חלבוני הבוטולינום טוקסין נמצאים בשימוש מזה עשרות שנים כטיפול בהפרעות תנועה שונות (עין עצלה, מצמוץ בלתי נשלט ועוד). משנת 1989 טופלו בהצלחה מיליוני נשים וגברים בחלבון זה למטרות אסתטיות, ללא תופעות לוואי משמעותיות. החלבונים נחשבים לבטוחים ביותר ומאושרים ע"י ה- FDA , ה- CE ומשרדי הבריאות של 75 מדינות כולל ישראל.

מה ההבדל בין טיפול בוטוקס לגברים לזה של נשים?

באופן טבעי גבות הגבר עבות ונמוכות יותר מגבות האישה. כמו כן, גבות הגבר בעלות נטייה אופקית יותר ופחות זוויתית וגבות האישה.
לכן, כאשר נטפל במצח הגברי באזור הגבות – לא להרים את הגבה באופן זוויתי, ביחס לנשים.
אצל גבר נבצע הזרקה עדינה יותר במצח ורקות נוסיף מעט יותר חומר, כדי למנוע הרמה מוגזמת של הגבות.
כעקרון, שרירי ההבעה של הגברים מפותחים מאלה של הנשים לכן נצטרך להזריק כמויות גדולות יותר של החומר עבור כל שריר.

בוטוקס / דיספורט – הדור החדש, עכשיו במרפאות מוסקונה

על מנת לתת את השירות והתוצאות הטובות ביותר ללקוחותינו הנאמנים אנו מבצעים זריקת בוטוקס באמצעות מכשיר ייעודי הנחשב לקדמת הטכנולוגיה, המאפשר לבצע הזרקה זהה בכמות הנדרשת מספר פעמים לדוגמא בקמטי המצח על מנת לשתק את השריר אנו מזריקים בנקודות שוות במצח, ללא המכשיר מגע האדם משתנה מהזרקה להזרקה, מספיק שבמקום אחד מזריקים 1.35 או אפילו יותר כי לפעמים מאבדים רגש במזרק או יש כיס אוויר ולכן יוצא יותר ובכך יכולה להיווצר אסימטריה כלומר גבה אחת מורמת יותר או בחיוך בציידי העיניים צד אחד הלחי עולה יותר.

הבעיה זו נפתרת באמצעות המכשיר הייעודי. הזרקה באמצעות המכשיר הדור החדש מאפשרת רמת דיוק מרבית מונע בעיה זו, גם בביקורת כמות הדקירות הנדרשת להשלמת הטיפול קטנה משמעותית ואף יש מקרים שאין צורך בכלל לבצע זריקה נוספת.

 

לאילו אזורים בגוף הגברי מתאים הטיפול בבוטוקס?

הטיפול בבוטוקס מתאים לכל שרירי הפנים אך האזורים העיקריים הם הקמטוטים סביב העיניים (crow feet), קמטי הזעף בין הגבות וקמטים רוחביים במצח. אזורים נוספים שניתן להשתמש בבוטוקס לפנים הם הקמטים לאורך האף (bunny lines), הקמטוטים בלחיים, החריצים סביב השפה וקמטי הצוואר.

אזורי שימוש בבוטוקס

באיזה גיל אפשר להתחיל טיפול בבוטוקס?

מדי שנה יורד גיל הנשים והגברים שמעוניינים להתחיל ולהזריק בוטוקס על מנת למנוע הופעתם של קמטים.

נכון להיום במדינות שונות בחו"ל גם נשים צעירות בשנות העשרים לחייהן מתחילות להזריק בוטוקס וזאת על מנת למנוע מקמטים וקמטוטים קבועים להופיע בעתיד. מחקרים רבים שנערכו בחו"ל הובילו למסקנה שטיפול בוטוקס הינו בעל השפעה המונעת הופעת קמטים עתידיים. כלומר, נשים או גברים שמתחילים בטיפולי בוטוקס כבר בגילאים צעירים יותר, 30 ואפילו שנות ה20 המאוחרות, כאשר קמטי הפנים שלהם עדיין דינאמיים (קמטים שמופיעים רק במהלך הבעות פנים ונעלמים במצב רפוי), יכולים למנוע מקמטים אלו להפוך לקבועים בגיל מבוגר יותר.

האם הטיפול בוטוקס לגברים כואב?

בשימוש המכשיר הדור החדש אין כמעט תחושות אי הנוחות והכאב הנגרמות כתוצאה מהזרקת בוטוקס ניתן  לחזור לתפקוד מלא ונורמלי לחלוטין, עוד באותו היום.
לאחר הטיפול מומלץ להימנע ל- 24 שעות מהדברים הבאים:
פעילות גופנית, סאונה, ג'קוזי, צלילות, טיסות, אלכוהול ועיסוי האזור המוזרק.

תוך כמה זמן נראה את התוצאה של טיפול בבוטוקס / דיספורט?

בדרך כלל כמה ימים עד לתחילת ההשפעה וההגעה לשיאו מתקבלת לאחר 5 ימים. האפקט בדיספורט מהיר יותר וכאשר מבצעים טיפולים חוזרים, מהירות האפקט גוברת. 

מהן תופעות הלוואי היכולות להתרחש מהזרקת בוטוקס?

  • חוסר סימטריה – יתוקן על ידי הזרקה נוספת.
  • פזילה – עוברת תוך מספר ימים.
  • זיהום – נדיר מאוד בפנים, מטופל במתן אנטיביוטיקה.
  • נפילת גבה / נפילת העפעף – מטופל באימון הגבות והמתנה (למספר חודשים).
  • כאבי ראש – בדרך כלל בוטוקס מפחית מגרנות, לעיתים באופן פרדוקסאלי נוצר כאב בעיקר באזור בין הגבות שחולף תוך מספר ימים מועט.
  • שטפי דם – ניתן להפחיתם באמצעות קרח, חבישות והרטבות מגנזיום סולפט, טיפול בכדורי ארניקה.

תוצאות הטיפול בבוטוקס

בשימוש במכשיר הדור החדש אין סימנים לאחר ההזרקה, להבדיל מהזרקה עם מזרק שיש נפיחות דמוי עקיצה (בולוסים) הנפיחות נשארת כחצי שעה שעה. את האפקט של בוטוקס מתחילים לראות מספר ימים אחרי ההזרקה.

מלוא האפקט נראה אחרי שבוע  שבועיים מיום הטיפול.

לאחר שלושה עד ארבעה חודשים, השפעת החומר מתחילה לפחות בהדרגה, וניתן לעבור טיפול נוסף בבוטוקס על מנת להשיב את המצב לקדמותו. אין מניעה בהזרקה חוזרת של בוטוקס, נהפוך הוא, הזרקות רצופות לאורך שנים מפחיתות מקטינה משמעותית את כמות קמטי ההבעה באזור ההזרקה.

כיוון שמדובר בחלבון זר לגוף, קיימת אפשרות ש-5% מהאוכלוסייה יפתחו נוגדנים לבוטולינום טוקסין והוא לא ישפיע עליהם. דבר זה עלול לקרות כאשר מתבצעות הזרקות חוזרות של בוטולינום טוקסין במרווחים קצרים של כמה שבועות (בדרך כלל ניתן לבצע תיקון שבועיים לאחר הטיפול אם התוצאה לא אופטימלית). במקרה זה, נחשף המטופל ליותר מדי חלבון, מה שעלול ליצור אצלו נוגדנים. לכן, רצוי להזריק את הכמות הנכונה ולא להגזים.

שאלות ותשובות

  • התוצאה של בוטוקס מוגבלת לאזור ההזרקה והחומר אינו עובר למקומות אחרים בגוף, כמובן בתנאי שהפעולה נעשית בידיים מיומנות.

  • ניסיונות קליניים רבים בתחום הקוסמטיקה, פרקטיקה קלינית רבת שנים בתחום הנוירולוגי ומגוון ניתוחים פלסטיים, נותנים גיבוי מלא לבטיחות השימוש בבוטוקס.

    פרסומים מדעיים רבים חזרו ואישרו את פרופיל הבטיחות הגבוה של התכשיר. הקפדה על מינון נכון וטיפול אצל רופא מנוסה תוך שמירת מרווחי הזמן (מינימום 3 חודשים בין טיפול לטיפול) מאפשרים לבצע טיפולים חוזרים לאורך שנים רבות.

    הבוטוקס נחשב לחומר הפופולרי ביותר להזרקות אסתטיות בפנים, בשנת 2014 בוצעו קרוב 7 מיליון טיפולים בארה"ב, עלייה של שישה אחוזים משנת 2013.

  • לנשים בהריון, או לנשים המתכננות הריון בחצי שנה הקרובה, לנשים מניקות, לחולים במחלות שרירים, ולחולים במחלות אוטו אימוניות.

  • השימוש במכשיר בוטוקס הדור החדש מאפשר רמת דיוק מקסימלית ומצמצת את הסיכוי לתופעות לוואי אך עדיין אפשריות ,ברפואה אין 100% ,שטפי דם קטנים יכולים להופיע עקב הדקירה.

    אלה חולפים אחרי כשבוע. מראה לא טבעי גם הוא נחשב מבחינתי לתופעת לוואי של בוטוקס.

    גבות “עפות” אל על, או גבות שצנחו, שינוי בצורת החיוך, או הופעת קמטים חדשים בצידי האף ואפילו עפעף שצנח, יכולים לקרות באופן נדיר וחולפים תמיד אחרי מספר שבועות או ניתנים לתיקון על ידי הזרקה של בוטוקס בנקודה נוספת.

  • בהחלט כן, הבוטוקס אמור להשפיע אך בשביל תוצאה מושלמת צריך להיות סבלניים ולהתמיד עם הבוטוקס כל 3 חודשים.

    סביר להניח שבפעם השנייה או השלישית המצח יהיה קרוב לחלק. ישנם מקרים שאפשר לשלב אחרי שיתוק השריר הזרקת חומצה היאלרונית למילוי הקמט.

  • למרות פרסומות רבות, לא ניתן לגרום להרמת מצח, הרמה משמעותית של גבות או עפעפיים על ידי הזרקת בוטוקס. במקרים אלה יש לשקול אלטרנטיבות אחרות.

  • הגיל שבו מופיעים קמטים הבעה אינדיבידואלי ותלוי בעוצמת פעולת השרירים. ככל שפעולת השרירים חזקה יותר, כך מומלץ להתחיל להזריק מוקדם יותר. לרוב סביב גיל השלושים רוב הנשים “ירוויחו” מהזרקת בוטוקס. גברים-בדרך כלל סביב גיל 40.

  • קודם כל המון מזל טוב! לאחר השפעת הבוטוקס  תחילה יחזור השריר לפעולה מלאה ולאחר מכן יחזרו הקמטים בהדרגה, בעצם המראה שלך יחזרו לקדמותו כלומר איך שהיית נראית לפני תחילת ההזרקות בוטוקס, סביר להניח שאם לא היית מבצעת הזרקות בוטוקוס הקמטים היו היום יותר עמוקים.

  • מדובר בשני חומרים שונים שגם מטרתם שונה. בוטולינום טוקסין פועל על קמטים פעילים שנוצרים כתוצאה מהתכווצות השרירים באזור העליון של הפנים – בין הגבות, בצידי העיניים ובמצח. רק במקרים מיוחדים אפשר להזריק בוטוקס גם מעל השפה העליונה לשיפור "קמטי הברקוד", הקמטים האנכיים שמעל השפה. כדי לא לפגום ביכולת הדיבור ובלעיסה יש להזריק כמות קטנה ובזהירות רבה.

    הטיפול בקמטים בחלק התחתון של הפנים, שם כמות הקמטים הפעילים קטנה וניכר בעיקר איבוד נפח עם השנים, נעשה באמצעות חומרי מילוי, כלומר חומצה היאלורונית שמחזירה את המילוי ו"מפסלת" את הפנים. החומצה ההיאלורונית אינה גורמת להחלשה ולשיתוק של פעולת השרירים ולכן אפשר להזריק אותה גם סביב השפה.