הכירו: אלו הן 2 הטכניקות הנפוצות לביצוע ניתוח אף

נכון להיום יש 2 טכניקות מרכזיות לביצוע ניתוח אף: השיטה הסגורה והשיטה הפתוחה, וכל אחת מהטכניקות מתאימה למצבים מסוימים.

0
ניתוח אף בשיטה הפתוחה או בשיטה הסגורה?

ניתוח אף בשיטה הסגורה

שיטה זו לניתוח האף פותחה על ידי כירורג גרמני-יהודי בשנות ה-20 של המאה ועשרים והיא נחשבת לבטוחה מאוד. בעת ניתוח אף בשיטה הסגורה מבצע הכירורג הפלסטי חתכים במעמקי הנחיריים כך שהצלקות נסתרות, מעצב מחדש את עצם האף והסחוסים, מטפל בבעיה הרפואית ולאחר מכן תופר את החתכים בתפרים נמסים. ניתוח אף בשיטה זו נערך תחת  הרדמה מקומית עם טשטוש עמוק או בהרדמה כללית.

ניתוח אף בשיטה סגורה דורש ניסיון, ידע ומיומנויות גבוהות  מצדו של הכירורג הפלסטי כדי להשיג תוצאות יפות, אסתטיות וטבעיות היות וניתוח זה מוגבל חלקית בשדה הראיה.

ניתוח אף בשיטה הפתוחה

שיטה זו לניתוח אף פותחה מאוחר יותר, בתחילת המילניום, לצורך טיפול בפגמים בסחוסי האף הקדמיים, והיא נקראת פתוחה משום שבטכניקה זו ניתן לקבל תמונה מלאה ושלמה על מצב האף. בשיטה הפתוחה מבצע הכירורג חתך חיצוני, מתחת לאף בין הנחיריים, בעמודון, על מנת לחשוף את כל שלד האף והסחוסים במלואם. לאחר חשיפת השלד יכול הכירורג הפלסטי לצפות בכל הנעשה גם במעמקי האף והוא לא צריך לגשש או לנחש מה הוא עושה, כפי שקורה בשיטה הסגורה. לאחר מכן, הכירורג הפלסטי מעצב מחדש את האף, מטפל בבעיה הרפואית במידה ויש וניתן בשיטה זו גם לעצב מחדש את הסחוסים ואף להשתיל סחוס במידת הצורך.

ניתוח אף בשיטה פתוחה כרוך בצלקת חיצונית קטנה והיא לרוב מטשטשת ונעלמת עם הזמן. טכניקה זו מתאימה לבעיות רפואיות או אסתטיות בעומק האף וכן לצורך תיקון ניתוח אף כושל. הניתוח עצמו נערך תחת הרדמה מלאה, לעיתים ההחלמה ממנו ארוכה יותר מניתוח אף בשיטה הסגורה מאחר שהוא יותר מורכב. תופעות לוואי נוספות הן נפיחות ונוקשות מסוימת בקצה האף לאורך תקופה ארוכה  עקב פגיעה בניקוז הורידי והלימפתי של קצה האף בגלל החתך החיצוני. חתך זה גם עשוי לפגוע באספקת הדם העורקית לקצה האף כל המשתמע מכך.

לצד ההבדלים בין שתי השיטות יש גם כמה נקודות דמיון. כך למשל: ניתוח אף ב-2 הטכניקות אפשרי רק לבנות מגיל 16 ומעלה וכן לבנים מגיל 17 ומעלה, שכן יש להמתין למלוא ההתבגרות וההתפתחות של האף, ב-2 הטכניקות דרושים ניסיון, מיומנות ומקצועיות ובשתיהן ניתן ליהנות מתוצאות טובות  וטבעיות. לאחר החלמת שטפי הדם והנפיחות התוצאות הסופיות והקבועות מתקבלות לרוב בטווח של שנה. בשיטה הפתוחה וחצי שנה בשיטה הסגורה.

לאחרונה הפופולאריות של השיטה הפתוחה יורדת ויותר מנתחים חוזרים לביצוע הניתוח השיטה הסגורה והשמרנית יותר. מנתחים אלו משאירים את השיטה הפתוחה למקרים מורכבים יותר של מבנה הסחוסים בקצה האף או לתיקונים אחרי ניתוחים כושלים.

כיצד, אם כן, בוחרים את שיטת ניתוח האף המתאימה?

כפי שראינו, הבחירה בשיטה הפתוחה או הסגורה לניתוח אף תלויה במידה רבה במבנה הסחוסים הקדמיים, אך ישנם עוד אלמנטים המשפיעים על הבחירה כגון: מצב העור, העצמות, הציפיות של כל מטופל ומטופלת משפיעים לא פחות, היסטוריה רפואית, ניתוחים קודמים וומידת המוכנות לקבל החלמה ארוכה יותר וצלקת חיצונית עוד.

אנו עורכים ניתוחי אף ב-2 השיטות. הצוות הרפואי מלווה כל מטופל ומטופלת לאורך כל הדרך, משלב הייעוץ והבדיקה דרך הניתוח עצמו ועד להחלמה מלאה, ואנחנו רואים עצמנו שותפים מלאים ללבטים של כל אחד ואחת.

אנחנו מקפידים להציג למטופלינו את 2 השיטות בפירוט, להסביר על היתרונות והחסרונות של כל שיטה ולצייד את המטופלים שלנו בכל הידע הדרוש לקבלת החלטה נכונה, בטוחה ומתאימה. המטרה שעומדת לנגד עינינו היא לרפא ולתקן את האף במינימום סיכונים אך עם מקסימום תוצאות, ואנחנו מזמינים אתכם להגיע אלינו לפגישת ייעוץ אישית עם כירורג פלסטי מנוסה ובעל מוניטין מפואר, במהלכה תוכלו לדון בשיטת ניתוח האף המתאימה ביותר עבורכם.

שיטה פתוחה3 1
ניתוח אף בשיטה הפתוחה

תמצות ההבדלים בין השיטות

השיטה הסגורה

מצריכה יכולות וניסיון רב יותר לביצוע הניתוח.
אידאלית יותר למנותחים ברוב המכריע של המקרים בגלל:

  1. ללא צלקת חיצונית
  2. לרוב מבוצע בהרדמה מקומית עם טשטוש עמוק.
  3. החלמה מהירה יותר מהניתוח.
  4. פחות סיכויים לתופעות לואי וסיבוכים.
  5. תוצאה סופית לאחר חצי שנה ולא שנה בפתוחה.
  6. תוצאה סופית לרוב לאחר כחצי שנה.

השיטה הפתוחה

  1. כרוך בצלקת חיצונית קטנה
  2. תחת הרדמה ממלאה 
  3. החלמה ארוכה יותר היות ונחשב לניתוח מורכב יותר
  4. תופעות לוואי נוספות הן נפיחות ונוקשות מסוימת בקצה האף לאורך תקופה ארוכה  עקב פגיעה בניקוז הורידי והלימפתי של קצה האף בגלל החתך החיצוני.
  5. חתך זה גם עשוי לפגוע באספקת הדם העורקית לקצה האף
  6. תוצאה סופית לאחר כשנה

למידע נוסף היכנסו לעמוד ניתוח אף >>